Penggunaan Internet di Malaysia meningkat kepada 41 peratus pada 2010 daripada 25 peratus pada tahun sebelumnya, demikian menurut hasil kajian Nielsen Mobile Insight Malaysia 2010 yang dikendalikan oleh The Nielsen Co (M) Sdn Bhd.
Pengarah perkhidmatan pelanggan dan capaian pelanggannya Luca Griseri berkata penggunaan Internet tertinggi dicatatkan di kalangan kumpulan muda yang berumur antara 20-24 tahun dengan enam daripada 10 merupakan pengguna Internet.
"Kumpulan ini membesar dengan Internet dan menghabiskan masa pada purata 22.3 jam dalam talian seminggu," kata beliau pada taklimat media di sini Rabu.
Griseri berkata tujuh daripada 10 (72 peratus) pelanggan berkata, liputan yang lebih baik merupakan faktor utama dalam menentukan kepuasan keseluruhan penyedia perkhidmatan Internet (ISP), diikuti dengan kelajuan yang lebih baik (54 peratus), perkhidmatan kualiti lebih baik (40 peratus) dan kadar yang lebih baik (39 peratus).
Hasil kajian itu juga mendapati mobiliti merupakan pertimbangan utama untuk langganan kepada jalur lebar mudah alih di mana bahagian pasaran bagi saluran ini bagi penyambungan Internet berganda daripada 20 peratus pada 2009 kepada 54 peratus pada 2010, katanya. [SELANJUTNYA]
Fortran@
kahkahkah
umno bn dah tak boleh nak tipu orang melayu
semuanya dah pakai internet
utusan dah tak laku
sikit masa lagi akan bungkus
pekerja dah saman utusan meloya
padan muka kat utusan meloya. kahkahkah
tapi perlu berhati-hati
akta internet masih menanti di depan
ayuh rakyat sarawak
humban bn ditempat sepatutnya bagi mereka. kahkahkah
Fortran@
kahkahkah
umno bn dah tak boleh nak tipu orang melayu
semuanya dah pakai internet
utusan dah tak laku
sikit masa lagi akan bungkus
pekerja dah saman utusan meloya
padan muka kat utusan meloya. kahkahkah
tapi perlu berhati-hati
akta internet masih menanti di depan
ayuh rakyat sarawak
humban bn ditempat sepatutnya bagi mereka. kahkahkah
0 comments:
Post a Comment